پیش از آغاز هر کسب و کار، این 5 مورد را در نظر بگیرید.
@Piroz_20
آمار نشان داده است که حدود دو سوم کسب و کارها دو سال پس از راه اندازی تعطیل می شوند، نیمی از تمام کسب و کارها پنج سال دوام می آورند و فقط یک سوم آنها می توانند تا ده سال به فعالیت خود ادامه دهند. اما چه راهکارهایی را باید به کار بست تا شانس موفقیت افزایش یابد؟
1⃣ اهداف عملی تعریف کنید.
در یک کسب و کار بطور معمول اگر همه دیدگاه ها و نظرات را در کنار هم قرار دهید به یک هدف اصلی خواهید رسید. این هدف می تواند کسب سود یا مجموعه ای از اهدافی بزرگتر باشد.
واقعیت این است که کارمندان باید از وظایف روزانه خود درک درستی داشته باشند تا بتوانند در مسیر مورد نظر ادامه راه دهند. هر چه گروه کارمندان شما بزرگ تر باشد، باید تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشید. هر چه در تنظیم این معیارهای روزانه دقیق تر عمل کنید و آن را با هدف کلی سازمان هماهنگ تر کنید، کارمندان ارتباط بهتری با کار خود برقرار می کنند.
2⃣ بعضی مقیاس ها مانع بهره وری می شوند.
شاید بیشتر کسب و کارها اهداف مالی را مقیاسی برای اندازه گیری کار افراد بدانند. اما واقعیت این است که همه افراد باید به این درک برسند که ارزشی که از دستاوردهای هر تیم حاصل می شود معیار اصلی اندازه گیری خواهد بود. اهدافی که شما برای ارزیابی عملکرد گروه استفاده می کنید نمی توانند تنها معیار ارزیابی باشند. البته هدف اصلی هر سازمان باید همواره مد نظر باشد، اما روش دستیابی به آن هدف مهم است. گاه معیار شما میزان ساعتی است که هر کارمند کار می کند. اما این معیار نمی تواند به تنهایی نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. هدف خود را قربانی مقیاس ها و معیارهای کوچک و کم ارزش نکنید.
3⃣ استخدام باید با دقتی خاص انجام شود.
نمی خواهیم منکر اثربخشی تمامی اقداماتی که شما در زمینه آموزش و یا بهبود فرهنگ سازمانی خود انجام می دهید بشویم. اما آنچه اهمیت دارد سیستم جذب کارمند شماست. افراد را به دلیل مهارتی که دارند استخدام نکنید. مهارت های حرفه ای قابل آموزش است. آنچه قابل آموزش نیست مهارت اجتماعی است. اگر افرادی که استخدام می کنید از خصوصیاتی مانند اشتیاق، همدلی و توانایی حل مشکل برخوردار نباشند، مهارت های حرفه ای آنها برای شما فایده ای نخواهد داشت.
4⃣ هرگز هیچ ایده ای را خیلی برای خود بزرگ نکنید.
نظر شما در مقابل آنچه بازار تعیین می کند اهمیتی ندارد. هر ایده ای باید برای سنجش ارزش آن در بازار مورد بررسی قرار گیرد. شما ممکن است مقادیر زیادی زمان، سرمایه و تلاش صرف ایده هایی کنید که هرگز موفق نخواهند شد. هر ایده ای باید با سرعت مورد آزمایش قرار گیرد تا میزان مقبولیت آن در بازار مشخص شود.
5⃣ آنقدر از موفقیت کارمندان خود شگفت زده نشوید که به نابودی خودتان بیانجامد.
تا زمانی که به هدف نهایی نرسیده اید نمی توانید از افراد تیم خود قدردانی کنید. واقعیت این است که اگر مرتب کارمندان خود را تشویق کنید، کار زیاد به هدف اصلی تبدیل می شود و نتیجه اهمیت خود را از دست می دهد. بنابراین برای ارایه پاداش و مشوق برنامه ای را با نظر خود کارمندان تعیین کنید. اما به آنان یادآوری کنید که این برنامه فقط در صورت دستیابی به اهدافی که برای آن بازه زمانی تعریف شده قابل اجرا خواهد بود.
درباره این سایت