10 ابزار برای کمک به شناسایی فعالیت های منفی در seo

اگر SEO را آنطور که باید انجام دهید روند رو به رشد را در کار خود حس
خواهید کرد. اما اشتباهات انجام شده در سئو هم نه تنها مفید نیست، بلکه به
افت رتبه و مسائل دیگر منجر می شود. ما به این فعالیت های اشتباه در سئو
negative SEO یا سئوی منفی می گوئیم.

کاربران negative SEO را در شکل و روش های مختلفی تعریف می کنند. از
نظر بعضی ها سئوی منفی به کارشکنی ها و تلاش های مخرب رقبای شما
مربوط خواهد بود.

در این نوع دیدگاه، رقیبانی که قصد تخریب شما را دارند شروع به لینک
دهی های نا مناسب و منفی به سایت شما می کنند و یا لینک های مفید
سایت شما را کپی برداشته و یا آن ها را منفی معرفی می کنند.
برخی دیگر از مردم، هک شدن سایت، سرقت محتوا، جعل هویت برند و .
را دلیل اصلی سئوی منفی می دانند.
اما واقعیت negative SEO این اتفاقات گفته شده نیست؛ بلکه هر نوع چیزی
که باعث لطمه زدن به شهرت کار شما شود و وب سایت شما را از لیست
جستجوها دور کند به واقع یک negative SEO یا سئوی منفی می باشد.
سئوی منفی لازم نیست حتماً از سوی رقیبان و دشمنان شما اعمال شود، بلکه
اشتباهات فردی و ناخواسته هم می تواند سبب بروز این مشکل باشد.
مسلماً به همین راحتی ها نمی توان فهمید که چه مشکلاتی باعث ایجاد چنین
وضعیتی شده اند. شما برای شناسایی عامل یا عوامل بروز این مشکلات می
بایست از ابزارهای خاصی استفاده کنید.
در ادامه به 10 ابزار مفید در شناسایی عوامل منجر به negative SEO اشاره
میکنیم


Google Webmaster Tools -1

Google Webmaster Tools یا GWT مهمترین ابزاری است که صاحب هر
سایتی از آن برای بهبود وضعیت و رتبه سایت خود استفاده می کند.
وب مستر تو گوگل امکانات متعددی در اختیار شما قرار می دهد. یکی از
این امکانات اطلاع رسانی های ضروری به شما می باشد.
به محض اینکه گوگل وب مستر تو را برای سایت خود تأیید کردید، می
توانید در بخش Preferences گزینه Email Alerts را فعال کنید.




یکی از امکانات Google Webmaster Tools این است که شما را از حملات
هکرها و آلوده شدن وب سایتتان به مالویرها و ویروس ها مطلع کند.
وقتی کسی سایت شما را هک کند یا یک عامل خطرناک در سایت شما
وجود داشته باشد، گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت آلوده شده و
خطرناک در نتایج جستجو قرار می دهد.
این کار گوگل در واقع یک اطلاع رسانی به کاربران و شما می باشد. همچنین
از طریق ایمیل هم این خبر برای شما فرستاده می شود تا در اسرع وقت از
خطرات احتمالی جلوگیری کنید.
اگر گوگل چنین کاری را نکند شاید هیچ وقت نتوانید وجود یک عامل نفوذی
یا کارهای یک هکر را پیش بینی کنید. Google Webmaster Tools همچنین شما
را از لینک های ورودی نا مناسب آگاه می کند.
مثلاً اگر کسی به منظور ایجاد سئوی منفی در سایت شما، از محتوای بی
کیفیت و سایت های نا معتبر به سایت شما لینک بدهد، گوگل این نتایج را
هم ثبت می کند و شما را با جریمه کردن و محدود کردن از نتایج نسبت به
این فعالیت ها آگاه می سازد.
سپس شما می توانید شروع به بررسی و حذف این لینک ها کنید تا دوباره به
لیست جستجوی گوگل بازگردید.

2: ابزار وب سایت Monitor Backlinks
چه شما مشکوک به فعالیت های مخرب علیه سایتتان )سئوی منفی( توسط
افرادی که لینک های با کیفیت پایین به سایت شما می فرستند باشید و چه
خواهان حفظ موقعیت سایت خود در لینک دهی های مفید، ابزار Monitor
Backlinks می تواند به شما کمک کند.
Monitor Backlinks تغییرات لینک دهی های سایت شما را به صورت روزانه
گزارش می کند. در گزارشات این وب سایت می توانید مواردی همچون
لینک های ورودی و خروجی دقیق را ببینید.
این یعنی شما می توانید از اتفاقاتی مثل منقضی شدن لینک ها یا به اصطلاح
Broken Links خبردار شوید و یا لینک های پر بازدید تر را شناسایی و آن ها
را در اولویت قرار دهید.

3:Cognitive SEO

CognitiveSEO به شما کمک می کند تا مجموعه ای از لینک های مشکل دار
و بد را در سایت خود شناسایی کنید.


در این حالت می توانید در اسرع وقت لینک های غیر طبیعی را شناسایی
کرده و قبل از اینکه به آن ها اجازه دهید برای سایت شما مشکل ایجاد کنند
و به محبوبیت سایت شما در موتورهای جستجو آسیب وارد کنند آن ها را
حذف کرده یا اصلاح کنید.

Authority Labs -4

یکی از نتایج ناگوار negative SEO از دست دادن موقعیت در جستجوها می
باشد. وب سایت Authority Labs با کمک سیستم حرفه ای خود می تواند مانع
این اتفاق باشد.


می تواند شما را از تغییرات مرتبط با کلمه کلیدی مورد
استفاده شما در رتبه بندی های موتورهای جستجو به صورت هفتگی آگاه
سازد. این یعنی اگر کلمه کلیدی شما استفاده چندانی نداشته باشد یا خوب
انتخاب نشده باشد، می توانید از اطلاع رسانی های این ابزار استفاده کرده و
بر روی آن دوباره کار کنید تا مناسب تر بودن هر کدام را بررسی کنید.


Trackbacks -5

رقیب های اینترنتی اگر نتوانند در رقابتی سالم با شما رویارویی کنند شاید
افکار پلیدی به ذهنشان بیاید. خیلی از این افراد هستند که از روش های
مختلف برای تضعیف رقبایشان استفاده می کنند.



یکی از این روش ها ربودن محتوای وب سایت ها می باشد. ربوده شدن
محتوای مطالب می تواند وب سایت شما را در جستجوها با مشکل رو به رو
کند.
این افراد با کپی برداری و دوباره منتشر کردن متن شما و پیشی گرفتن از
شما در معرفی و گسترش آن، در واقع محتوای مطلب شما را ربوده اند.
در این حالت نه تنها از شما یک ی صورت می گیرد، بلکه خود شما متهم
به ی می شوید! ممکن است در این شرایط وب سایت شما به عنوان اسپم
هم شناخته شود.
برای این که متوجه بشوید چه کسی مطالب شما را از طریق لینک های
داخلی یا Internal Links و CMS ها بر می دارد، وقتی یک مطلب جدید در
سایت خود منتشر می کنید، آن را به یک مطلب قدیمی تر سایت خود لینک
بدهید.
اگر هشدار دوستانه از کپی برداری و سرقت مطالب شما جوابگو نبود، می
توانید از طریق بخش Submitting the offenders to Google متخاطیان را معرفی
کنید.
Ubersuggest -6

Ubersuggest نام سایتی است که یکی
از ابزارهای جالب و کاربردی را برای
وب مسترها عرضه می کند. ابزاری
که در شناختن خواسته های کاربران و
آشنا تر شدن با وضعیت وب سایت از
لحاظ کلمات کلیدی بسیار مفید است.


اگر کنجکاو هستید تا بدانید کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند که به
سایت شما مربوط است می توانید از این وب سایت استفاده کنید.
می توانید از اسم خودتان، اسم سایتتان و یا اسم محصولی که در سایتتان به
معرض نمایش قرار گرفته است استفاده کنید. با شناسایی این کلمات می
توانید انتخاب بهتری در ایجاد مطالب در سایت خود داشته باشید.

Google Alerts -7

شما باید تحت هر شرایطی وضعیت وب سایت خود را از لحاظ آمار بازدید و
محبوبیت بررسی کنید حتی اگر هیچ تهدیدی مانع این فرآیند نباشد.



برای رسیدگی به وضعیت سایت کارهای زیادی باید کرد. یکی از مهمترین
آن ها مطلع بودن از نتایج جستجوهای مرتبط با سایت شما است.

Google Alerts به شما این امکان را می دهد تا از هر گونه اشاره به سایت شما
یا برند و محصولات شما آگاه باشید.
شما می توانید این اطلاع رسانی ها ) Alerts ( را شخصی سازی کرده و آن
مواردی که برای کارتان از اهمیت بیشتری برخوردار است را انتخاب کنید.
این اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل و یا به روز شدن RSS Feed صورت می
گیرد. اگر هم مایل باشید می توانید از هر چیز دیگری در زمینه های مختلف
یک درخواست اطلاع رسانی بسازید و آخرین اخبار مرتبط با آن ها را
دریافت کنید.


Cyfe -8

هر وب مستری می داند که یکی از کارهای مهم مانیتورینگ یا نظارت بر
فعالیت های سایتش است.


هر سایت معتبری هم بخش های مختلفی برای نظارت دارد که کار صاحبش
را سخت تر می کند.
شاید شما هم جزو افرادی هستید که حتی از پس نظارت همه بخش های یک
سایت بر نمی آئید. شاید هم دو یا چند سایت داشته باشید و در این شرایط
به احتمال زیاد اصلاً نمی توانید نظارت کامل داشته باشید.
برای مانیتورینگ دقیق و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف یک سایت و
در نظر داشتن فعالیت ها و وضعیت آن، باید از ابزارهای مختلفی مثل Google
Analytics و Google Webmaster Tools و ابزارهای دیگر استفاده کرد.
اما شما با کمک Cyfe می توانید تقریباً تمام جزئیات مورد نیاز را در یک پنل
مشاهده کنید. این ابزار برای هر کسی مفید می باشد به ویژه برای افرادی که
مسئول نظارت بر چند وب سایت هستند.
می توانید با ایجاد داشبورد در سایت Cyfe.com در اسرع وقت وضعیت سایت
های خود را نظارت کنید.

Rival IQ -9

Rival IQ یک ابزار تحقیقاتی جهت رقابت با وب سایت های مشابه است. این
ابزار به شما کمک می کند تا موقعیت فعلی خود را در جستجوها نظارت کنید
و از کلمات کلیدی که ترافیک داده ها را به سایت شما ارسال می کنند آگاه
شوید.



اما این ابزار بیشتر از آن که برای مشاهده وضعیت و موقعیت یک سایت به
کار برود، برای مقایسه با وب سایت های رقیب به کار گرفته می شود.
شما می توانید با کمک این ابزار نگاهی به فعالیت های رقیبان داشته باشید و
ببینید آن ها چه کارهایی انجام می دهند تا در نتایج جستجو عملکرد بهتری
دارند.
همچنین قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک این وب
سایت ها می شود را بررسی کنید.

Fruition -10

شما می توانید از Fruition Google Penalty Checker جهت چک کردن و
بررسی اینکه آیا سایت شما توسط تغییرات الگوریتمی گوگل تأثیر پذیر بوده
است یا نه استفاده کنید.



گوگل هر چند وقت یک بار الگوریتم های خود را به روز می کند و این یعنی
شما باید وضعیت سایت خود را در قبال این الگوریتم ها چک کنید تا ببینید
چه مقدار از تغییرات آن ها بر روند کاری سایت شما تأثیرگذار هستند.
همچنین اگر مشکوک به این هستید که محتوای سایت شما توسط افراد دیگر
به سئوی منفی دچار شده می توانید از Website Penalty Indicator tool استفاده
کنید تا متوجه شوید که سایت شما از لحاظ الگوریتم های پاندا و پنگوئن
ناقض قوانین گوگل است یا نه.

نتیجه گیری:



بنابراین بهتر است باور کنید که با چنین اقداماتی می توان یک سایت معتبر
را هم از لیست جستجوهای پر بازدید جدا کرد.
لذا انتخاب ابزارهای مناسب در این زمینه راهکاری عالی برای جلوگیری از
پیش آمدن چنین مشکلاتی خواهد بود. استفاده صحیح و کمک گرفتن درست
از این ابزارها نه تنها باعث امنیت بیشتر مطالب و محتوای سایت شما می
شود، بلکه باعث حفظ رتبه و در بسیاری موارد راهکاری عالی برای بهبود
رتبه در موتورهای جستجو نیز می شود.

امیدوارم از این پست هم دوستان خوششون اومده باشه و به کارشون بیاد که صد در صد میاد
به امید موفقیت همگی دوستانم


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ساندویج پانل سقفی دانلود رایگان سوالات سنگ کاری درجه 3 با جواب دوست داران سئو نمونه سوالات گردشگری سلامت فنی حرفه ای Good Days on the Way تحریم بانک انواع آموزشی Souljah راهنمای خرید یخچال خانه هنرمندان قاین